‘Lead in Electric’: Mercedes-Benz op IAA MOBILITY 2021
Op de IAA MOBILITY 2021 van 7 tot 12 september in München toont Mercedes-Benz het volledige gamma van zijn huidige en toekomstige elektromobiliteitsportfolio – van compacte modellen tot high-performance luxe berlines en MPV’s. Op deze manier onderbouwt de fabrikant van luxe auto’s zijn claim ‘Lead in Electric’ voor al zijn submerken. In totaal zullen Mercedes-Benz, Mercedes-EQ, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en smart met acht premières aanwezig zijn op de IAA MOBILITY. Vijf daarvan zijn volledig elektrische modellen, aangevuld met een performance-hybrid.
De elektrische business berline – sportief en comfortabel
Mercedes-EQ laat met de EQE zien hoe sportief en tegelijkertijd comfortabel een elektrische business berline kan zijn. De auto combineert een dynamisch rijgedrag met ontspannen rijden - en creëert een nieuwe norm in zijn klasse. Hetzelfde geldt voor de royale ruimte in het interieur. De carrosserie, die zich kenmerkt door het ‘one bow’-design, geeft de EQE een atletische uitstraling.Met de eerste accu-elektrische luxe berline van Mercedes-AMG geeft het merk een duidelijk commitment af hoe het een volledig elektrisch model kan combineren met typische AMG-kenmerken. Dat geldt niet alleen voor de prestaties, maar ook voor de emotionele rijervaring.
De concept car van Mercedes-Maybach geeft een eerste, gedetailleerde indruk van hoe de 100-jarige traditie van ultieme automotive luxe in een nieuw tijdperk kan worden voortgezet.
De ruime EQB is een echt ruimtewonder en daarmee perfect geschikt voor dagelijks gebruik. Na zijn première in China maakt de volledig elektrische zevenzitter nu zijn showdebuut in Europa. Mercedes-AMG presenteert daarnaast zijn eerste performance-hybrid uit Affalterbach, onder het technologielabel E PERFORMANCE. Andere wereldpremières van Mercedes-Benz zijn de S-Klasse GUARD en de eerste C-Klasse All-Terrain, die zelfs onder slechte weg- en weersomstandigheden indruk maakt met zijn onovertroffen rijgedrag.
Digital first: pre-night met presentatie van beursinnovaties via livestream
In plaats van een persconferentie op de beursstand, kunnen mediavertegenwoordigers en geïnteresseerden al op 5 september de pre-night volgen via een livestream. Hoe Mercedes-Benz de meest gewilde elektrische auto’s ter wereld wil bouwen, wordt uitgelegd door Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, en Britta Seeger, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk voor Marketing en Sales, alsook Markus Schäfer, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk voor Daimler Group Research en COO van Mercedes-Benz Cars, en Philipp Schiemer, Hoofd Top End Vehicle Group bij Mercedes-Benz AG en CEO van Mercedes-AMG.De livestream is niet alleen te volgen als onderdeel van een uitgebreide IAA-special op Mercedes me media, maar tegelijkertijd ook op social media. Met behulp van augmented reality wordt de digitale beleving aangevuld met extra content. De special op Mercedes me media biedt journalisten en multipliers veel informatiemateriaal zoals persberichten, foto’s, graphics en video’s over de highlights van de beurs.
Nieuw IAA-concept: veelzijdigheid troef bij Mercedes-Benz
Tijdens de IAA MOBILITY 2021 in München ligt de focus van Mercedes-Benz op dialoog en beleving. Het concept gaat verder dan de presentatie van nieuwe modellen en stelt bezoekers in staat om innovatieve, digitale en duurzame producten en services voor toekomstige mobiliteit te ervaren. Het nieuwe concept van de traditionele beurs biedt hiervoor een ideale setting – vooral voor de nieuwe formats ‘Open Space’ en ‘Blue Lane’.Met de ‘Open Space’ worden plekken in het stadscentrum van München tijdens de IAA getransformeerd tot podia voor toekomstige mobiliteits- en technologieconcepten. De ‘Open Space’ van Mercedes-Benz bevindt zich op een prominente plek op de Odeonsplatz. Hier worden alle volledig elektrische modellen getoond van de merken Mercedes-EQ, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en smart. De bovenste verdieping is ontworpen als een groen landschap met een tentoonstelling over de thema’s ‘klimaatbescherming & schone lucht’, ‘behoud van natuurlijke hulpbronnen’ en ‘leefbare steden’. Met gevoel voor tijdgeest en actuele vraagstukken in onze samenleving biedt Mercedes-Benz de inwoners en bezoekers van München een platform voor uitwisseling en dialoog.
Met de ‘Blue Lane’ als verbinding tussen de stad en de beurs wordt een testroute gecreëerd waarop bezoekers toekomstige mobiliteit letterlijk zelf kunnen ’ervaren’.