Nieuwe Mercedes me ‘Fuel & Pay’: contactloos en gemakkelijk betalen aan de pomp
Contactloze tanktransacties: de nieuwe Mercedes me-service ‘Fuel & Pay’ voor digitaal betalen aan de pomp is vandaag gelanceerd. De service is gratis voor Mercedes me-gebruikers en biedt gemakkelijke digitale betaling – zonder naar binnen te hoeven gaan naar de kassa of met een kaart aan de pomp te betalen. Deze innovatieve service kan zowel via de Mercedes me-app als comfortabel vanuit de auto via het infotainmentsysteem MBUX worden bediend.
De betalingstransactie wordt afgerond na het einde van het tankproces. De klant ontvangt direct een bevestiging via de Mercedes me-app of via MBUX, waarna de rit kan worden vervolgd. Voor administratiedoeleinden ontvangt de klant een tankbon via e-mail of een Mercedes me-bericht met alle benodigde informatie zoals de getankte hoeveelheid, het brandstoftype en de prijs per liter.
Het is natuurlijk aan de klant om de betalingstransactie via de Mercedes me-app of via het display van MBUX af te handelen. De procedure is in beide gevallen identiek.
Beschikbaarheid van Fuel & Pay:De service van Mercedes-Benz wordt als onderdeel van een update automatisch in de Mercedes me-app geïntegreerd voor apparaten met een Android- of iOS-besturingssysteem. De service wordt automatisch bijgewerkt in de Mercedes-Benz headunit (MBUX). In beide gevallen dient de klant de service apart te activeren en eventueel eenmalig de betalingsgegevens in te voeren.
Modellen met het infotainmentsysteem MBUX en de uitrusting ‘navigatie vanaf harde schijf’ zijn compatibel en de klant kan de In-Car-Payment-functie direct gebruiken. Voor modellen met de nieuwste infotainmentgeneratie (S-Klasse vanaf bouwjaar 2020) is toegang via MBUX tot de service mogelijk vanaf eind 2021.
‘Fuel & Pay’ is in eerste instantie alleen beschikbaar voor klanten uit Duitsland. De service zal tegen eind 2021 in andere Europese landen worden uitgerold, zoals in Oostenrijk, Nederland, België en Zwitserland.
Over de nieuwe generatie Mercedes me-apps:Mercedes-Benz heeft eind 2020 met succes de nieuwe generatie Mercedes me-apps geïntroduceerd. Wat vroeger één enkele app was, zijn nu drie hoofd-apps geworden: de Mercedes me-app, de Mercedes me Store-app en de Mercedes me Service-app zijn nu live in 48 landen. Met gemiddeld 4,7 sterren laten de App Store-beoordelingen zien dat klanten de nieuwe generatie apps zeer hoog waarderen.
De nieuwe generatie Mercedes me-apps zijn onderdeel van een digitaal ecosysteem dat voortdurend groeit. Voor 2021 staat een groot aantal uitbreidingen van het aanbod aan services en functies gepland.