De wereldberoemde Amerikaanse muzikant en zevenvoudig Grammy-winnende producer will.i.am is de nieuwe Mercedes-AMG merkambassadeur voor E PERFORMANCE. In die hoedanigheid maakt will.i.am voor het eerst zijn opwachting in de introductiecampagne voor de nieuwe Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE.

De vierdeurs coupé is de eerste performance-hybride en de krachtigste productieauto uit Affalterbach, geïnspireerd door de technologie uit de Formule 1. De AMG GT 63 S E PERFORMANCE vertaalt het DNA van AMG Driving Performance door naar een geëlektrificeerde toekomst. Als gevolg daarvan is ‘Everything but quiet’ het basisconcept achter en de claim van deze campagne. Het centrale element binnen de campagne is een video van 60 seconden waarin het vooraanstaande Britse bureau Rankin een verfijnd samenspel van karakterparallellen tussen de twee hoofdrolspelers - will.i.am en de AMG GT 63 S E PERFORMANCE - opvoert. Als autoliefhebber schreef en produceerde will.i.am exclusief voor de campagne ook een nummer. Hij releast de track en de daarbij behorende videoclip op 10 september 2021.

“Wij zijn verheug om met will.i.am te kunnen samenwerken als ambassadeur en familielid tijdens onze reis op weg naar een nieuw tijdperk van geëlektrificeerde rijprestaties. Hij is de perfecte partner voor Mercedes-AMG. Omdat will.i.am niet alleen maar een automens is, draagt hij hetzelfde DNA in zich als wij: altijd een stap verder gaan, innoveren met passie en het verleggen van de grenzen om nieuwe doelen te bereiken. Het is precies deze gepassioneerde link die tot uiting komt in de samenwerking om ons eerste hybride productiemodel te lanceren onder de slogan ‘Everything but quiet’,” verklaart Philipp Schiemer, CEO van Mercedes-AMG GmbH.

“Auto’s zijn mijn passie, en specifiek de modellen van AMG. En ik hou ervan om een bestaand product te verbeteren, om de grenzen te verleggen en om dingen te laten samensmelten waarvan het nooit de bedoeling was dat ze gecombineerd zouden worden. Zoals hip hop, waar mijn achtergrond ligt. Dat motiveert me. Ik voel me vereerd om deel uit te mogen maken van AMG’s reis naar een toekomst van fantastisch high-performance hybride rijden,” aldus will.i.am.

De perfecte samenwerking tussen will.i.am en Mercedes-AMG

will.i.am is de ware belichaming van een multitalent. Hij werd wereldberoemd als medeoprichter en frontman van de Black Eyed Peas. Vandaag-de-dag is hij een muzikant, producer en tech-ondernemer. Zijn werk is doorspekt met een fantastische mix van creativiteit, visie en nieuwsgierigheid naar technologie. Dat komt ook tot uitdrukking in zijn tweede passie, naast muziek. will.i.am houdt van auto’s en verfijnt ze tot in het allerkleinste detail, met een zeer nauwkeurig oog voor techniek en esthetiek. Hij heeft een zwak voor innovaties die het gat tussen cultuur en technologie overbruggen. will.i.am wil de dingen altijd verder verbeteren en streeft ernaar het bestaande in vraag te stellen, de grenzen te verleggen en er nooit genoegen mee te nemen totdat hij het optimum heeft bereikt - net als het team van Mercedes-AMG.

De campagne voor de AMG GT S E PERFORMANCE: grenzen verleggen met will.i.am en Lewis Hamilton

En het is diezelfde instelling die zevenvoudig Formule 1 wereldkampioen Lewis Hamilton motiveert, die eveneens een rol heeft in de introductiecampagne van de Mercedes-AMG GT S E PERFORMANCE. In de campagne belichaamt de Britse Mercedes-AMG Petronas F1-coureur de overdracht van autosporttechnologie naar het eerste performance-hybride serieproductiemodel.

De campagne is opgebouwd rondom een 60 seconden durende hero-video met will.i.am en de Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE. Aanvullend zijn er ook kortere 30-secondenversies, een interactief interview met will.i.am en Lewis Hamilton en een variatie aan social-mediatools. Rankin Agency London is verantwoordelijk voor het idee, het concept en de uitvoering van de campagne. Als het gezicht van de campagne voor de AMG GT hybride werkte will.i.am nauw samen met Mercedes-AMG en het vermaarde, creatieve bureau Rankin.

De campagne voor het eerste E PERFORMANCE-model start met de nieuwe claim ‘Everything but quiet’. Dat wordt de centrale boodschap voor de marketingcommunicatie rondom alle E PERFORMANCE-modellen en versterkt de emotionele merkbeleving van geëlektrificeerde rijprestaties. De focus van de lange-termijn samenwerking tussen will.i.am en Mercedes-AMG spitst zich toe op E PERFORMANCE, innovaties en verschillende soorten muziekprojecten.